Donnerstag, 13. April 2017

[Review][Rezension] Library of Souls - Ransom Riggs



Titel: Libraray of Souls / Die Bibliothek der besonderen Kinder
Series: Miss Peregrines's Peculiar Children
Author/Autor: Ransom Riggs
Publisher/Verlag: Blackstone Audio Inc.
First Released/Erstmals erschienen: 22.09.2015 / 02.11.2016 
Format: Audio
Synopsis: GoodReads
Review: 2*, Blog, GoodReads, LovelyBooks
TBR/Leseliste: -





A boy with extraordinary powers. An army of deadly monsters. An epic battle for the future of peculiardom.

The adventure that began with Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children and continued in Hollow City comes to a thrilling conclusion with Library of Souls. As the story opens, sixteen-year-old Jacob discovers a powerful new ability, and soon he’s diving through history to rescue his peculiar companions from a heavily guarded fortress. Accompanying Jacob on his journey are Emma Bloom, a girl with fire at her fingertips, and Addison MacHenry, a dog with a nose for sniffing out lost children.

They’ll travel from modern-day London to the labyrinthine alleys of Devil’s Acre, the most wretched slum in all of Victorian England. It’s a place where the fate of peculiar children everywhere will be decided once and for all. Like its predecessors, Library of Souls blends thrilling fantasy with never-before-published vintage photography to create a one-of-a-kind reading experience.

-->GoodReads 



[Deutsch] Auch den dritten Teil der Miss Peregrine's Reihe habe ich als Hörbuch gehört, aus dem selben Grund wie auch schon beim zweiten Buch. Ich bin einfach kein Fan der Reihe, auch wenn ich nicht genau sagen kann warum. Trotzdem wollte ich die Reihe beenden und habe dies als Hörbuch getan.

Die Welt, in der dieses Buch spielt ist interessant, der Einsatz von Zeitreisen ist etwas, das ich so noch nirgends gesehen habe, bevor ich den ersten Teil gelesen hatte. 
Trotz allem erscheint mir das ganze Buch sehr dunkel und drückend, was mich leider garnicht dazu animiert weiter zu lesen.

Auch an den Characteren konnte ich keine Fehler finden, außer, dass ich mich einfach nicht mit ihnen verbunden gefühlt habe und sie nicht ins Herz schließen konnte, egal wie sehr ich es wollte. 
Während die sich anbahnende Beziehung von Jacob und Emma in den ersten Büchern noch ganz süß war, hat sie mich hier nur verwirrt.

Auch die Handlung war für mich sehr schwer nach zu vollziehen, alles schien sehr durcheinander und ich konnte keinen roten Faden finden.

Alles in Allem glaube ich, ist Ransom Riggs Schreibstil einfach nichts für mich. Daher leider auch nur 2 Sterne.




[English] I listend to the third part in the Miss Peregrine's Series on audio book, as I did with the second book and for the same reasons. I'm just not a big fan of the series, even though I can't exactly tell you why. But I did want to finish it, so I decided on listening on audio. 

The world this is set in is very interesting and I hadn't seen this take on time travel before I read the first book.
Still the book itself seemed very dreary and dark, which is something I'm not a big fan of and didn't make me want to read a lot more.

There is nothing wrong with the characters, except I didn't feel any kind of connection with the and they just didn't draw me in.
And while I tought Jacob and Emmas budding romance to be quite cute in the beginning it got very confusing later on. 

The plot as well was quite confusing and I had trouble following it.

All in all I belive Ransom Riggs writing style is not for me, which is why I only rated this book 2 stars. 

Keine Kommentare :

Kommentar veröffentlichen

Durch das Kommentieren auf diesem Blog erklären Sie sich mit der Speicherung und Verarbeitung Ihrer angegebenen Daten durch diese Webseite einverstanden. Um die Übersicht über Kommentare zu behalten und Missbrauch zu verhindern, speichert diese Webseite Name, E-Mail, Kommentar sowie IP-Adresse und Zeitstempel Ihres Kommentars. Sie können Ihre Kommentare später jederzeit wieder löschen.
Detaillierte Informationen finden Sie in meiner Datenschutzerklärung und in der Datenschutzerklärung von Google.